5/18/2010

red dead redemtion





De GTA liefhebber mag weer is zijn handjes wrijven want! Er is iets moois in aankomst Red Dead Redemtion! Het wilden westen zoals je hem nog nooit eerder zal hebben mee gemaakt!!

Rockstar introduceert Red Dead Redemption, de eerste western shooter in een volledig open, dynamische speelwereld

Amerika, begin twintigste eeuw. Het tijdperk van de cowboys is bijna ten einde. Voormalig voortvluchtige John Marston heeft zijn leven inmiddels gebeterd en wil een rustig leven leiden. Helaas. Federale agenten willen de ‘unieke’ vaardigheden van John inzetten om de misdaad te bestrijden. Om ‘het verzoek’ kracht bij te zetten wordt de familie van John met de dood bedreigd. Het is buigen of barsten in het wilde westen. John geeft toe. Dit keer heeft hij de wet aan zijn kant en benut hij de kans om voor eens en altijd af te rekenen met zijn dubieuze verleden.


ongelooflijke ille vuurgevechten, spectaculaire achtervolgingen en bloedstollende crossfirers op leven en dood in een tijd waarin alles kan en alles mag. Red Dead Redemption is een epische strijd om te overleven in een schitterende open speelwereld. Daarin heeft de speler de vrijheid om overal te gaan en staan.


Net als in Grand Theft Auto IV bepaalt de speler zelf hoe hij de verhaallijn in de volledig open speelwereld beleeft. Het uitvoeren van missies in de centrale verhaallijn is noodzakelijk om verder te komen, maar tegelijkertijd is er volop vrijheid om uitgebreid op ontdekkingstocht te gaan. De volgorde van de missies bepaalt de speler zelf.


Verspreid in de immens grote speelomgeving (veel groter dan in een gemiddelde GTA game!) komt de speler ook tal van (volstrekt willekeurige) uitdagingen tegen. Denk aan valstrikken uitgevoerd door gevaarlijke bendes, mensen die vragen om hulp en niet te vergeten verrassingsaanvallen van wilde dieren. Daarnaast kan de speler ook naar eigen inzicht én op elk gewenst moment deelnemen aan optionele ‘side activities’, uiteenlopend van klassieke revolverduels tot gokken in de saloon en het jagen op wilde dieren.



Moraal, eer en reputatie
In Red Dead Redemption krijgt de speler te maken met een moraalsysteem. Dit systeem bepaalt in grote lijnen hoe eervol de daden van de speler zijn. Wanneer een voortvluchtige levend ingerekend wordt, dan zal het moraal van de speler in positief opzicht veranderen. Een andere optie is om de voortvluchtige ‘duurzaam uit te schakelen’. Hoe negatiever het eergevoel, hoe extremer mensen in het spel reageren als zij Marston tegenkomen. Het moraalsysteem is namelijk ook gekoppeld aan het beroemdheidsysteem (‘fame’). De reputatie van Marston snelt Marston vooruit in het spel



heel veel speel plezier!! een absolute aanrader dus!!


morrison

No comments: